2015/09/06

Chorvatsko, Istrie - den druhý

(06.09.2015)

Budíček máme na Samíkuv vkus hodně pozdě - až v sedm :-) Po snídani vyrážíme na procházku, ale balíme rovnou i věci na pláž. Obejdeme si celý kemp Mareda, obdivujeme krásné karavany a dojdeme až k místu, kde stojí vláček a my zjistíme, že jezdí každou hodinu do blízkého městečka Novigrad.  Takže plán na odpoledne je jasný :-)

Jdeme hledat kešku, kterou se nám bohužel vypátrat nepodaří, ale aspoň objevíme hezkou pláž a tak se utáboříme na molu a hurá do vody. Samík se nakonec osmělí a jde se mnou plavat do velké vody (moře je klidné, nikde ani vlnka). Za chvilku chce ale zpátky ke břehu a malou síťkou se snaží lovit rybky. Úspěch slavím spíše já, protože najdu docela velké krabí klepeto. Sami vyloví nějaké mušličky, ale většina z nich je zabydlených a vracíme je zpátky do moře. Po chvilce najdu další, ještě větší klepeto a Míša zase skelet krabí hlavy.

Z ničeho nic se zvedá vítr a na moři se dělají velké vlny. Sami už je jenom na břehu, ale Míša a já si užíváme neklidné moře. Za chvíli jsou ale vlny už tak velké, že nás vyženou zpátky na apartmán. Na oběd si vaříme špagety a pak jdeme za kemp počkat na vláček, který nás zaveze do Novigradu.

Je to krásné malé městečko s přístavem plným luxusních jacht. Uděláme si procházku městem a pak si zajdeme na večeři. Míša se Samíkem si dávají pizzu a já chci vyzkoušet kalamáry. Pamatuju si, že mi kdysi na dovolené v Chorvatsku moc chutnaly. Ale tyhle mi teda moc nejely, docela zklamání. Po večeři jsme si dali výbornou zmrzku a pak už nás vláček odvezl zase zpátky do kempu. Cestou k apartmánu jsme si ještě na pláži počkali na nádherný západ slunce.